Dragana Kuprešanin

Dragana Kuprešanin

Драгана Купрешанин је рођена 1982. године у Београду. Дипломирала је на Вишој школи ликовних и примењених уметности у Београду 2005. године, а затим на Факултету примењених уметности у Београду 2008. године, на одсеку Примењена графика, смер Графички дизајн. Специјализацију из области цртежа на одсеку Сликарство, стекла је на Факултету ликовних уметности у Београду 2011. године.

Докторирала је на Факултету примењених уметности у Београду 2021. године, на студијском програму Примењене уметности и и дизајн.

Излагала је на више десетина самосталних изложби и учествовала на више стотина групних националних и међународних изложби, фестивала и ликовних колонија у земљи и иностранству. Стипендиста је неколико државних и приватних фондација.
Добитница је већег броја награда из области ликовне и примењене уметности (цртеж, дизајн, стрип). Бавила се уметничким радом у статусу самосталног уметника од 2012-2018. године. Члан је УЛУПУДС-а, УЛУС-а, УСУС-а, УФУС-а и УФАС-а.

Алтернативним стрипом се бави од 2004. године, а објављивала је у издањима „Шлиц”, „Urban Bug”, „Hardcomics”, „Milk and Wodka”, „Extreme – Urban Comics Anthology”, „Антидепресив”, „Аждаха”, „Помамна ноздрва”, „Акт”, „ЕОН”, „Strip Pressing” и у више специјализованих издања.

Од 2008. године истражује стрип и граничне медије који користе конвенције и језик девете уметности, са тежњом преиспитивања структуре и дефиниција стрипа. Од 2010. реализовала је неколико изложби експерименталног стрипа у „наставцима” (као стрип издања намењена простору) у више београдских галерија (Галерија Коларац [2010],

Галерија Freedom [2011], Мала галерија УЛУПУДС-а [2012] и Галерија СУЛУЈ [2013]), које су „репринтоване” изложбом на „Априлским сусретима” 2015. у „Срећној галерији” СКЦ-а. Изложба „Репринт” је током 2017. године реализована и у неколико галерија у Србији (Ликовни салон Културног центра, Горњи Милановац, Галерија Културног центра, Шабац, Галерија Легат Бате Михаиловића, Културни центар, Панчево).
Докторски уметнички пројекат „Невидљиви талас – експериментални тактилни стрип” којим ауторка иновира медиј концептом инклузивног стрипа петоструко је награђен: Специјалним признањем Бијенала Другог међународног студентског бијенала књиге[с]БУК2 у Београду (2020), Grand Prix-ом и Специјалном наградом жирија за иновацију у стрип уметности „17. Међународног салона стрипа” у Београду (2019), Међународним златним пером Београда „50. Међународног Златног пера Београда ‒ 15. међународног бијенала илустрације” (2019) и Наградом за приступачно уметничко дело „Инклузивне галерије” у Новом Саду (2018). Добитница је Посебног признања за специфичан стрип језик „Првог ваљевског стрип фестивала” (2017).

У издању „Комара” 2019. је публиковала прву збирку стрипова „Специјална смеса” која обухвата стрипове из периода 2004-2011.

Од 2014-2016. године радила је у звању сарадника у настави на Факултету примењених уметности у Београду, на предметима Цртање и Сликање. Од 2018-2019. године радила је у звању сарадника из уметничког поља на ВШЛПУСС у Београду, а од 2019. године је асистент на Академији техничких струковних студија, Одсек Београдска политехника, на предметима из уже области Графички дизајн.

Pročitajte još na blogu

Stradanje Diosamante

U suštini, nemam pojma ni zbog čega bih se osvrtao na njegovu priču kada je ovo, od prve do poslednje table, Galov strip. Bez preterivanja, sam matori vrač je u

Pročitajte dalje »

Homunculus

Opet, nalazim se pred zadatkom opisivanja nove mange koja mi je zaokupirala pažnju – još jednog bisera sa Dalekog Istoka, Zemlje izlazećeg sunca, strogih društvenih struktura i ogromnog vala individualnosti

Pročitajte dalje »

Psi rata i pokusni kunići

Dok svet svakim danom tone u krv i očaj, dok smo u sve dubljem beznađu i bespomoćno posmatramo kako nam civilizacijske vrednosti postaju opravdanje za genocid, utopija je samo dalek

Pročitajte dalje »